Excel 2013 for Social Sciences Statistics (eBook)

A Guide to Solving Practical Problems

(Autor)

eBook Download: PDF
2015 | 2015
XV, 257 Seiten
Springer International Publishing (Verlag)
978-3-319-19177-5 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Excel 2013 for Social Sciences Statistics - Thomas J Quirk
Systemvoraussetzungen
51,16 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
This is the first book to show the capabilities of Microsoft Excel to teach social science statistics effectively. It is a step-by-step exercise-driven guide for students and practitioners who need to master Excel to solve practical social science problems. If understanding statistics isn’t your strongest suit, you are not especially mathematically-inclined, or if you are wary of computers, this is the right book for you.Excel, a widely available computer program for students and managers, is also an effective teaching and learning tool for quantitative analyses in social science courses. Its powerful computational ability and graphical functions make learning statistics much easier than in years past. However, Excel 2013 for Social Science Statistics: A Guide to Solving Practical Problems is the first book to capitalize on these improvements by teaching students and managers how to apply Excel to statistical techniques necessary in their courses and work.Each chapter explains statistical formulas and directs the reader to use Excel commands to solve specific, easy-to-understand social science problems. Practice problems are provided at the end of each chapter with their solutions in an Appendix. Separately, there is a full Practice Test (with answers in an Appendix) that allows readers to test what they have learned. Includes 167 illustrations in colorSuitable for upper undergraduates or graduate students

At the beginning of his academic career, Prof. Quirk spent six years in educational research at The American Institutes for Research and Educational Testing Service. He then taught Social Psychology, Educational Psychology, General Psychology, Marketing, Management and Accounting at Principia College and is currently a Professor of Marketing in the George Herbert Walker School of Business & Technology at Webster University based in St. Louis, Missouri (USA) where he teaches Marketing Statistics, Marketing Research and Pricing Strategies. He has written 60+ textbook supplements in Marketing and Management, published 20+ articles in professional journals and presented 20+ papers at professional meetings. He holds a B.S. in Mathematics from John Carroll University, both an M.A. in Education and a Ph.D. in Educational Psychology from Stanford University and an M.B.A. from The University of Missouri-St. Louis.

Sample Size, Mean, Standard Deviation and Standard Error of the Mean.- Random Number Generator.- Confidence Interval About the Mean Using the TINV Function and Hypothesis Testing.- One-Group t-Test for the Mean.- Two-Group t-Test of the Difference of the Means for Independent Groups.- Correlation and Simple Linear Regression.- Multiple Correlation and Multiple Regression.- One-Way Analysis of Variance (ANOVA).- References.- Appendices.- Index.

Erscheint lt. Verlag 10.7.2015
Reihe/Serie Excel for Statistics
Verlagsort Cham
Sprache englisch
Themenwelt Geisteswissenschaften
Sozialwissenschaften Politik / Verwaltung
Sozialwissenschaften Soziologie Empirische Sozialforschung
Schlagworte Applied Social Science Statistics • Applied Statistics • Basic Social Science Statistics • Excel 2013 Social Science Statistics • Practical Social Science Statistics • social science statistics • Social Science Statistics: A First Course • Social Science Statistics with Excel 2013
ISBN-10 3-319-19177-2 / 3319191772
ISBN-13 978-3-319-19177-5 / 9783319191775
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Gegenwart und Zukunft eines modernen Gesellschafts- und …

von Bertram Barth; Berthold Bodo Flaig; Norbert Schäuble …

eBook Download (2023)
Springer VS (Verlag)
29,99