Revolutionizing Collaboration through e-Work, e-Business, and e-Service (eBook)
XIV, 430 Seiten
Springer Berlin (Verlag)
978-3-662-45777-1 (ISBN)
Collaboration in highly distributed organizations of people, robots, and autonomous systems is and must be revolutionized by engineering augmentation. The aim is to augment humans' abilities at work and, through this augmentation, improve organizations' abilities to accomplish their missions. This book establishes the theoretical foundations and design principles of collaborative e-Work, e-Business and e-Service, their models and applications, design and implementation techniques. The fundamental premise is that without effective e-Work and e-Services, the potential of emerging activities, such as e-Commerce, virtual manufacturing, tele-robotic medicine, automated construction, smart energy grid, cyber-supported agriculture, and intelligent transportation cannot be fully materialized. Typically, workers and managers of such value networks are frustrated with complex information systems, originally designed and built to simplify and improve performance. Even if the human-computer interface for such systems is well designed, the information and task overloads can be overwhelming. Effective delivery of expected outcomes may not occur. Challenges and emerging solutions in the context of the recently developed CCT, Collaborative Control Theory, are described, with emphasis on issues of computer-supported and communication-enabled integration, coordination and augmented collaboration. Research results and analyses of engineering design methods and complex systems management techniques are explained and illustrated.
Definitions, Scope, and Significance.- Design with Collaborative Control Theory.- Rationalization.- Optimization and Control.- Tools for e-Work.- e-Work in Product and Service Development.- e-Logistics, e-Production, and e-Supply Networks.- Factory Sensors and RFID Networks.- e-Service Industry.- e-Learning and e-Training.- Emerging Trends and Research Challenges.
Erscheint lt. Verlag | 10.6.2015 |
---|---|
Reihe/Serie | Automation, Collaboration, & E-Services |
Zusatzinfo | XIV, 430 p. 202 illus., 191 illus. in color. |
Verlagsort | Berlin |
Sprache | englisch |
Themenwelt | Informatik ► Theorie / Studium ► Künstliche Intelligenz / Robotik |
Technik ► Elektrotechnik / Energietechnik | |
Wirtschaft ► Betriebswirtschaft / Management ► Logistik / Produktion | |
Schlagworte | Collaborative Control Theory • Collaborative e-Work • Computer supported cooperative work • E-Service • logistics • Product Development • Production • Service Industry • Virtual Manufacturing |
ISBN-10 | 3-662-45777-6 / 3662457776 |
ISBN-13 | 978-3-662-45777-1 / 9783662457771 |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |
Größe: 38,3 MB
DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasserzeichen und ist damit für Sie personalisiert. Bei einer missbräuchlichen Weitergabe des eBooks an Dritte ist eine Rückverfolgung an die Quelle möglich.
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.
Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich