Service Systems (eBook)

Concepts, Modeling, and Programming
eBook Download: PDF
2014 | 2014
XVI, 94 Seiten
Springer International Publishing (Verlag)
978-3-319-10813-1 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Service Systems - Jorge Cardoso, Ricardo Lopes, Geert Poels
Systemvoraussetzungen
53,49 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
This SpringerBrief explores the internal workings of service systems. The authors propose a lightweight semantic model for an effective representation to capture the essence of service systems. Key topics include modeling frameworks, service descriptions and linked data, creating service instances, tool support, and applications in enterprises. Previous books on service system modeling and various streams of scientific developments used an external perspective to describe how systems can be integrated. This brief introduces the concept of white-box service system modeling as an approach to model the internal aspects and elements of service systems. This approach provides descriptions that can be used for service management, optimization, and analytics. Service Systems: Concepts, Modeling, and Programming is designed for researchers, teachers, and advanced-level students who want to learn about the new emerging field of service science and IS/IT practitioners who are looking for better ways to describe, model, and communicate services.

White-box Service Systems.- Conceptual Frameworks.- The LSS-USDL Model.- Modeling and Programming.- Tools and Applications.- Conclusions.

Erscheint lt. Verlag 2.9.2014
Reihe/Serie SpringerBriefs in Computer Science
Zusatzinfo XVI, 94 p. 30 illus.
Verlagsort Cham
Sprache englisch
Themenwelt Mathematik / Informatik Informatik
Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Logistik / Produktion
Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Unternehmensführung / Management
Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Wirtschaftsinformatik
Schlagworte information systems • Interoperability • linked data • semantic web • Service description • service modeling • service science • Service system modeling • service systems
ISBN-10 3-319-10813-1 / 3319108131
ISBN-13 978-3-319-10813-1 / 9783319108131
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 4,8 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Null-Fehler-Management in der Praxis

von Kurt Matyas; Berndt Jung; Stefan Schweißer

eBook Download (2023)
Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG
49,99
Manufacturing Excellence in der Smart Factory

von Jürgen Kletti; Jürgen Rieger

eBook Download (2023)
Springer Vieweg (Verlag)
69,99