New Meanings for Marketing in a New Millennium (eBook)

Proceedings of the 2001 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
eBook Download: PDF
2014 | 2015
XXIX, 302 Seiten
Springer International Publishing (Verlag)
978-3-319-11927-4 (ISBN)

Lese- und Medienproben

New Meanings for Marketing in a New Millennium -
Systemvoraussetzungen
149,79 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen

Founded in 1971, the Academy of Marketing Science is an international organization dedicated to promoting timely explorations of phenomena related to the science of marketing in theory, research, and practice. Among its services to members and the community at large, the Academy offers conferences, congresses and symposia that attract delegates from around the world. Presentations from these events are published in this Proceedings series, which offers a comprehensive archive of volumes reflecting the evolution of the field. Volumes deliver cutting-edge research and insights, complimenting the Academy's flagship journals, the Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS) and AMS Review. Volumes are edited by leading scholars and practitioners across a wide range of subject areas in marketing science.

This volume includes the full proceedings from the 2001 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference held in San Diego, California, entitled New Meaning for Marketing in a New Millennium.

Marketing Education.- Teenage Purchasing Behavior.- Gaining an Edge in Marketing Strategy.- Exploring Retail Customer Behaviors.- Marketplace Behaviors.- Contemporary Issues in Channel Management.- Topics in Advertising Research.- Emerging Perspectives in Environmental Marketing.- Identity and Consumer Behavior.- Pricing Issues for the 21st Century.- Branding and TV Advertising.- Advertising and Promotion.- Current Issues in Marketing Ethics Research: Customer and Company Strategic Issues.- Conflict and Collaboration: Greenpeace and the Corporate World.- Multicultural Purchasing Behavior.- Consumer Behavior, Retailing, and the Internet.- Consumer Decision-Making Processes.- Marketing Management.- Fine tuning Retailer-Supplier Interactions.- Branding and Perception.- Export Marketing.- Perspectives on Salesperson Effectiveness and Commitment.- Consumer Behavior Theory.- Marketing Issues for the Future.- Current Issues in Marketing Ethics Research: International Dimensions.- Business-to-Business Marketing Trends.- Outstanding Marketing Teacher Program.- Current Topics in Services.- Emerging Issues in Internet Marketing and Consumer Behavior.- Contemporary Issues in Sports Marketing.- Research Methods.- Current Issues in Modeling and Measurement.- Influences on Service Customers’ Intentions: The Physical Environment, Satisfaction, and Value.

Erscheint lt. Verlag 10.11.2014
Reihe/Serie Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science
Zusatzinfo XXIX, 302 p.
Verlagsort Cham
Sprache englisch
Original-Titel Developments in Marketing Science, Volume XXIV
Themenwelt Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Marketing / Vertrieb
Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Unternehmensführung / Management
Schlagworte Academy of Marketing Science • Branding • Customer Behavior • Marketing research • Marketing strategy
ISBN-10 3-319-11927-3 / 3319119273
ISBN-13 978-3-319-11927-4 / 9783319119274
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 75,5 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Professionelle Mittelbeschaffung für gemeinwohlorientierte …

von Michael Urselmann

eBook Download (2023)
Springer Gabler (Verlag)
62,99
Neueste Konzepte, Strategien und Technologien sowie praxiserprobte …

von Uwe Seebacher

eBook Download (2023)
Springer Fachmedien Wiesbaden (Verlag)
86,99