New Perspectives on Internationalization and Competitiveness (eBook)
XV, 185 Seiten
Springer International Publishing (Verlag)
978-3-319-11979-3 (ISBN)
The first workshop was held at George Mason University (GMU) in Arlington, VA, USA in March 2013 and a second, building on the key results from the first, was held at the Royal Institute of Technology (KTH) in Stockholm, Sweden in October 2013. A variety of problems were discussed and several interdisciplinary concepts in internationalization and competitiveness have already emerged from these workshops. For example, many of the presentations emphasized a need for productivity, which is a key goal of economic development. It was proposed to shift the emphasis from productivity towards creativity by examining property right regimes and their measurement to provide incentives for creative idea generation. These regimes span across higher education, invention, labor markets, and many other markets and institutions.
Addressing fundamental issues along four dimensions--economics, higher education, strategic collaboration, and new research methods--this book provides a multidimensional, interdisciplinary perspective on the challenges and opportunities for future development.
This excellent collection of essays provides new insights as to how the development and diffusion of knowledge are facilitating convergence in the structure of research organizations across the globe -- a process that has enormous implications for how actors in all parts of the world compete with one another in an increasing array of arenas.
The essays have valuable implications for understanding how producers of all kinds of knowledge across the globe are competing with one another and how geographical space and nation states are less important in the competition for novelty.
Rogers Hollingsworth
University of Wisconsin (Madison)
University of California San Diego
Preface.- Chapter 1 Introduction.- Part I Science and Economics.- Chapter 2 Internationalization, Higher Education and Competitiveness.- Chapter 3 Higher Education Internationalization: Why Governments Care.- Chapter 4 How to Measure Internationalization of Higher Education.- Chapter 5 Economic and Social Impact of Universities.- Chapter 6 Productivity versus Creativity.- Part II Innovation Policy and its Measurement.- Chapter 7 Stagnation and Emerging Market Economics: Keynesian versus Schumpeterian approach to world issues.- Chapter 8 The Language of Trust: Strategies of self-restraint in patent markets.- Chapter 9 Internationalization and development.- Chapter 10 Data-Intensive Computing and the Future of Research.- Chapter 11 Exploring Network Behavior Using Cluster Analysis.
Erscheint lt. Verlag | 29.11.2014 |
---|---|
Zusatzinfo | XV, 185 p. 45 illus., 41 illus. in color. |
Verlagsort | Cham |
Sprache | englisch |
Themenwelt | Geisteswissenschaften |
Sozialwissenschaften ► Pädagogik | |
Technik | |
Wirtschaft ► Betriebswirtschaft / Management ► Logistik / Produktion | |
Wirtschaft ► Betriebswirtschaft / Management ► Unternehmensführung / Management | |
Schlagworte | competitiveness • higher education • Innovation Policy • Internationalization • Strategic Collaboration |
ISBN-10 | 3-319-11979-6 / 3319119796 |
ISBN-13 | 978-3-319-11979-3 / 9783319119793 |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |
Größe: 4,1 MB
DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasserzeichen und ist damit für Sie personalisiert. Bei einer missbräuchlichen Weitergabe des eBooks an Dritte ist eine Rückverfolgung an die Quelle möglich.
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich