Purposeful Program Theory (eBook)
576 Seiten
Wiley (Verlag)
978-0-470-93988-8 (ISBN)
Sue C. Funnell is a director of Performance Improvement, a consulting company, and the former president of the Australasian Evaluation Society. Patricia J. Rogers, PhD, is professor of Public Sector Evaluation at Collaboration for Interdisciplinary Research, Consulting, and Learning in Evaluation, Royal Melbourne Institute of Technology University, Melbourne, Australia.
Figures, Tables, and Exhibits.
Acknowledgments.
The Authors.
Introduction: The Promise and Risks of Using Program Theory.
PART ONE Key Ideas in Program Theory.
Chapter 1: The Essence of Program Theory.
Chapter 2: Variations of Program Theory over Time.
Chapter 3: Common Myths and Traps.
PART TWO Assessing Your Circumstances.
Chapter 4: Scoping Intended Uses.
Chapter 5: The Nature of the Situation and the Intervention.
PAR T T H R E E Developing and Representing ProgramTheory.
Chapter 6: Processes to Identify or Develop a ProgramTheory.
Chapter 7: Developing a Theory of Change.
Chapter 8: Developing a Theory of Action.
Chapter 9: Representing Program Theory.
Chapter 10: Critiquing Program Theory.
PART FOUR Resources for Developing Program Theory.
Chapter 11: Some Research-Based Theories of Change.
Chapter 12: Some Common Program Archetypes.
Chapter 13: Logic Models Resources.
PA R T F I V E Using Program Theory for Monitoring andEvaluation.
Chapter 14: Developing a Monitoring and Evaluation Plan.
Chapter 15: Causal Inference.
Chapter 16: Synthesis and Reporting.
F I G U R E S, TA B L E S, A N D E X H I B I T S.
Figures.
Tables
Exhibits.
"This contribution is a must read for every evaluator,
administration or project manager willing to engage in theory-based
evaluation or theory-based program planning. It stands out from all
the literature on this subject by giving an array of examples of
program theory as well as practical advice to conduct evaluation to
understand what works for whom and in which
conditions."
- "Read for You", Eureval (Centre for European
Expertise and Evaluation)
Erscheint lt. Verlag | 10.2.2011 |
---|---|
Reihe/Serie | Research Methods for the Social Sciences |
Sprache | englisch |
Themenwelt | Schulbuch / Wörterbuch |
Geisteswissenschaften | |
Naturwissenschaften | |
Sozialwissenschaften ► Pädagogik | |
Schlagworte | Assessment, Evaluation & Research (Higher Education) • Bildungswesen • Education • Evaluation & Research Methods • Evaluierung • Evaluierung u. Researchmethoden • Hochschulen / Qualitätskontrolle, Evaluierung • Hochschulen / Qualitätskontrolle, Evaluierung |
ISBN-10 | 0-470-93988-5 / 0470939885 |
ISBN-13 | 978-0-470-93988-8 / 9780470939888 |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |
Größe: 5,0 MB
Kopierschutz: Adobe-DRM
Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.
Details zum Adobe-DRM
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine
Geräteliste und zusätzliche Hinweise
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich