Missing Links in Teacher Education Design (eBook)

Developing a Multi-linked Conceptual Framework

G. Hoban (Herausgeber)

eBook Download: PDF
2007 | 2005
XXII, 292 Seiten
Springer Netherlands (Verlag)
978-1-4020-3346-9 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Missing Links in Teacher Education Design -
Systemvoraussetzungen
96,29 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen

Rather than promote a single teacher education design, this book discusses new ways to think about the problem. Key to such thinking is considering teacher education not independent elements but as a combination of links. This book offers four key links: conceptual ties across the university curriculum; theory-practice links between school and university settings; social-cultural links among the participants; and personal links that shape the identity of teacher educators.


Rather than promote a single teacher education design, this book discusses new ways to think about the problem. Key to such thinking is considering teacher education not independent elements but as a combination of links. This book offers four key links: conceptual ties across the university curriculum; theory-practice links between school and university settings; social-cultural links among the participants; and personal links that shape the identity of teacher educators.

Developing a Multi-linked Conceptual Framework for Teacher Education Design.- Conceptual Links Across the University Curriculum.- Principled Practice in Teacher Education.- Evolution from a Problem-Based to a Project-Based Secondary Teacher Education Program: Challenges, Dilemmas and Possibilities.- On Discernment: The Wisdom of Practice and the Practice of Wisdom in Teacher Education.- Re-Organising and Integrating the Knowledge Bases of Initial Teacher Education: The Knowledge Building Community Program.- Teacher Education for the Middle Years of Schooling: Making Connections between Fields of Knowledge, Educational Policy Reforms and Pedagogical Practice.- Theory-Practice Links between School and University Settings.- Innovation and Change in Teacher Education: An Inquiring, Reflective, Collaborative Approach.- Using the Practicum in Preservice Teacher Education Programs: Strengths and Weaknesses of Alternative Assumptions about the Experiences of Learning to Teach.- Who Stays in Teaching and Why?: A Case Study of Graduates from the University of Kansas’ 5th-Year Teacher Education Program.- Social-Cultural Links amongst Participants in the Program.- Constructing and Sustaining Communities of Inquiry in Teacher Education.- Developing a Culture of Critique in Teacher Education Classes.- Community-Building and Program Development go Hand-in-Hand: Teachers Educators Working Collaboratively.- Personal Links that Shape the Identity of Teacher Educators.- The Quest for Identity in Teaching and Teacher Education.- Identity Development, Moral Authority and the Teacher Educator.- Conclusion.- Using a Multi-Linked Conceptual Framework to Promote Quality Learning in a Teacher Education Program.

Erscheint lt. Verlag 2.5.2007
Reihe/Serie Self-Study of Teaching and Teacher Education Practices
Zusatzinfo XXII, 292 p.
Verlagsort Dordrecht
Sprache englisch
Themenwelt Geisteswissenschaften
Sozialwissenschaften Pädagogik Allgemeines / Lexika
Schlagworte Design • Education • Learning and Instruction • Missing link • Nation • Teacher Education
ISBN-10 1-4020-3346-X / 140203346X
ISBN-13 978-1-4020-3346-9 / 9781402033469
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 6,5 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Einführung in die Theorie transformatorischer Bildungsprozesse

von Hans-Christoph Koller

eBook Download (2023)
Kohlhammer Verlag
30,99
Einführung in die Theorie transformatorischer Bildungsprozesse

von Hans-Christoph Koller

eBook Download (2023)
Kohlhammer Verlag
30,99
Training mithilfe sprecherzieherischer Methoden aus der …

von Markus Kunze

eBook Download (2023)
Springer VS (Verlag)
49,99