Rethinking Inclusive Education: The Philosophers of Difference in Practice (eBook)

(Autor)

eBook Download: PDF
2007 | 2008
X, 188 Seiten
Springer Netherlands (Verlag)
978-1-4020-6093-9 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Rethinking Inclusive Education: The Philosophers of Difference in Practice -  Julie Allan
Systemvoraussetzungen
149,79 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen

With Warnock, the so-called 'architect' of inclusion now pronouncing this her 'big mistake' and calling for a return to special schooling, inclusion appears to be under threat as never before. This book takes key ideas of the philosophers of difference - Deleuze, Foucault and Derrida - and puts them to work on inclusion. The book offers new challenges for those involved with education to invent new ways of tackling the 'problem' of inclusion.


One of the important responsibilities that advocates of inclusion need to continually practise is that of self-criticism. This includes examining and re-examining the assumptions informing our perspectives, the concepts that we use including 'inclusive education' and our intentions, especially in relation to the question of change. We need to beware of the danger of unexamined orthodoxies, the possibilities of ado- ing inclusive language with little, if any, changes in our thinking and practice and a sterile and insensitive position with regard to the pursuit of new or alternative ideas. In this very important book, Allan powerfully reminds us of the necessity and centrality of these concerns and provides a direct, perceptive and thoughtful, exami- tion and critique of the varied barriers to the task of how to make inclusion happen. Allan challenges the reader to step back and re-examine the rationale for inclusion through an alternative mindset. She challenges the varied attacks upon inclusion including those in the education business to stop using economic (it costs too much) and pedagogical (it is bad for the other children in the class and traumatic for the disabled children) and social (just too much for the teacher's workload) reasons for closing the door and doing the right thing, and those who argue that inclusion was an experiment that did not work.

Introduction Part One: The ‘state’ of inclusion Chapter 1: The territories of failure Chapter 2: The repetition of exclusion in policy and legislation Chapter 3: Excluding research Part Two: Putting the philosophers to work on inclusion Chapter 4: Deleuze and Guattari’s smooth spaces Chapter 5: Derrida and the (im)possibilities of justice Chapter 6: Foucault and the art of transgression Part Three: Rethinking inclusion? Chapter 7: Teachers and students: subverting, subtracting, inventing Chapter 8: Nomadic learning to teach: recognition, rupture and repair Chapter 9: Performing inclusion: instructive arts experiences Chapter 10: Inclusive research? Chapter 11: The politics of inclusion

Erscheint lt. Verlag 7.11.2007
Reihe/Serie Inclusive Education: Cross Cultural Perspectives
Zusatzinfo X, 188 p.
Verlagsort Dordrecht
Sprache englisch
Themenwelt Geisteswissenschaften
Sozialwissenschaften Pädagogik Allgemeines / Lexika
Sozialwissenschaften Pädagogik Bildungstheorie
Sozialwissenschaften Politik / Verwaltung
Schlagworte difference • Education • Inclusion • Philosophy • Politics • Rethinking • Social Science • Teacher Education
ISBN-10 1-4020-6093-9 / 1402060939
ISBN-13 978-1-4020-6093-9 / 9781402060939
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 2,0 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Einführung in die Theorie transformatorischer Bildungsprozesse

von Hans-Christoph Koller

eBook Download (2023)
Kohlhammer Verlag
30,99
Einführung in die Theorie transformatorischer Bildungsprozesse

von Hans-Christoph Koller

eBook Download (2023)
Kohlhammer Verlag
30,99
Training mithilfe sprecherzieherischer Methoden aus der …

von Markus Kunze

eBook Download (2023)
Springer VS (Verlag)
49,99