Mayoral Control of the New York City Schools (eBook)
XII, 134 Seiten
Springer US (Verlag)
978-0-387-71143-0 (ISBN)
This book examines the political dynamics of the governance overhaul and how the management styles of Mayor Bloomberg and School Chancellor Klein affect its design and implementation in the Mayor's first term. The trend toward mayoral governance is happening in other large cities, stimulated in part by business leaders, mayors, and states concerned about how the schools contribute to declining global competitiveness and chronic social and economic problems of inner cities.
This is a book about the ambitious reform strategy known as mayoral control ini- ated to transform the dysfunctional system of urban education in the United States. I use the term dysfunctional to refer to the inability of urban school districts over the past 50 years to reduce the learning gap between poor students and their middle class peers, despite a host of reform efforts including desegregation, compensatory programs, and decentralization. Since the mid-1990s, the idea of mayoral control has generated considerable interest. Several large cities have introduced it such as Boston, Chicago, Cleveland, Detroit, Baltimore, and Washington (Henig and Rich 2004; Wong et al. 2007). Although the latter have completed a quantitative study of mayoral control's impact on student performance in over 100 cities, a case study of the New York experience nevertheless illuminates the capacity of this tool for transforming urban education. Because of the size of the NYC system - roughly 1.2 million students - and its economic, social, and ethnic diversity, it faces the myriad problems of urban edu- tion writ large that impede efforts to implement change in these schools.
WHY PAST REFORMS FAILED.- FRAMEWORK FOR ASSESSING MAYORAL CONTROL.- BLOOMBERG ASSUMES MAYORAL CONTROL.- VISION FOR THE TRANSFORMATION.- STRATEGY.- IMPLEMENTATION.- CRITICAL ISSUES FOR THE FUTURE.
Erscheint lt. Verlag | 4.3.2009 |
---|---|
Reihe/Serie | Springer Studies in Work and Industry |
Springer Studies in Work and Industry | |
Zusatzinfo | XII, 134 p. |
Verlagsort | New York |
Sprache | englisch |
Themenwelt | Geisteswissenschaften |
Sozialwissenschaften ► Pädagogik | |
Sozialwissenschaften ► Politik / Verwaltung | |
Sozialwissenschaften ► Soziologie | |
Schlagworte | Bloomberg • Charter Schools • Education • Education Management • Governance • Nation • Public Eduction • Public Policy • school • urban education |
ISBN-10 | 0-387-71143-0 / 0387711430 |
ISBN-13 | 978-0-387-71143-0 / 9780387711430 |
Informationen gemäß Produktsicherheitsverordnung (GPSR) | |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |

Größe: 814 KB
DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasserzeichen und ist damit für Sie personalisiert. Bei einer missbräuchlichen Weitergabe des eBooks an Dritte ist eine Rückverfolgung an die Quelle möglich.
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.
Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich