How to Get Things Right (eBook)

A Guide to Finding and Fixing Service Delivery Problems
eBook Download: PDF
2019 | 1. Auflage
XXIX, 188 Seiten
Palgrave Macmillan (Verlag)
978-3-030-14088-5 (ISBN)

Lese- und Medienproben

How to Get Things Right -  Beatriz Muñoz-Seca
Systemvoraussetzungen
37,44 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen

In How to Make Things Happen, we learnt that knowledge is the fundamental driver of service efficiency. In this new book, the author follows four very different companies in the finance, gas and tourism sectors as they implement the Service Problem Driven Management Model (SPDM) to improve their operations. With real examples and plenty of practical tips, anecdotes and actionable ideas for real life implementation, this book will teach you how to:

  • Explore hidden capacity
  • Implement new ideas by transforming pop-ups into prototypes
  • Discover knowledge pills to accelerate learning
  • Develop service modules and problem tracks
  • Put problem solving at the heart of excellent service delivery

Offering a rare insight into how to unblock service problems and the realistic challenges you will encounter along the way, this book shows you how to make things happen and more importantly, how to get them right. 



Beatriz Muñoz-Seca is Professor in the Operations and Technology Management Department at the IESE Business School, where she has been researching and lecturing since 1990. Her career history spans forty years and ranges from running companies, before she went into teaching, and to advising them in different parts of the world. Beatriz teaches Operations Strategy at IESE and at various business schools in Latin America and Portugal. She has been an advisor to the European Commission, and has participated in and led numerous international and national projects in her field. She also works as a part-time consultant in operations strategy, service design, efficiency and innovation. Her latest book, which was published by Palgrave in 2017, is How to Make Things Happen: A blueprint for applying knowledge, solving problems and designing systems that deliver your service strategy.


Erscheint lt. Verlag 11.6.2019
Reihe/Serie IESE Business Collection
Zusatzinfo XXIX, 188 p. 89 illus., 19 illus. in color.
Sprache englisch
Themenwelt Sachbuch/Ratgeber Geschichte / Politik Politik / Gesellschaft
Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Logistik / Produktion
Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Wirtschaftsinformatik
Schlagworte Efficiency • Industrialization • knowledge management • Problem Solving • Service Sector
ISBN-10 3-030-14088-1 / 3030140881
ISBN-13 978-3-030-14088-5 / 9783030140885
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 5,4 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Die globalen Krisen und die Illusionen des Westens

von Carlo Masala

eBook Download (2022)
C.H.Beck (Verlag)
12,99
Die globalen Krisen und die Illusionen des Westens

von Carlo Masala

eBook Download (2022)
C.H.Beck (Verlag)
12,99
Wie aktivistische Wissenschaft Race, Gender und Identität über alles …

von Helen Pluckrose; James Lindsay

eBook Download (2022)
C.H.Beck (Verlag)
16,99