Relationship Economy - Erfolg durch werthaltige Kundenbeziehungen (eBook)

eBook Download: EPUB
2018 | 1. Auflage
200 Seiten
Uvk Verlag
978-3-7398-0405-7 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Relationship Economy - Erfolg durch werthaltige Kundenbeziehungen - Xavier Van Leeuwe, Matt Lindsay, Matthijs Van De Peppel
Systemvoraussetzungen
23,99 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
Es ist ein Traum jedes Unternehmers: Man lässt Daten für sich arbeiten und erhöht damit kontinuierlich den Wert der Kundenbeziehungen. Was wie eine Utopie klingt, zeigen die Autoren dieses Buches in Umsetzungsreife.

Dieser Band, deutsche Übersetzung von Ingrid Ostermann, ist bereits in den Niederlanden und den USA erschienen und hat dort eine große Resonanz hervorgerufen. Die Autoren zeigen darin, wie man mit qualitativen Datenanalysen das Erfolgspotenzial der eigenen Kunden deutlich steigern kann. Es beschreibt die Werkzeuge für eine Verbesserung der Datenintelligenz. Damit hat das Buch auch eine sehr wichtige strategische Bedeutung für die allermeisten Unternehmen in Deutschland.

Xavier de Leeuwe ist erfolgreicher Fachbuchautor und Marketing-Experte in der Nachrichtenindustrie. Xavier van Leeuwe has over ten years of experience as a marketing executive at news groups NRC, Telegraaf Media Groep, and de Persgroep. At the Amsterdam-based news organisation NRC, Xavier lead the transformation of his team by building a customer-centric and data-rich culture at a news organisation with 189 years of heritage. Prior to being a media executive, he worked for several years as a financial and political journalist in the Netherlands. Xavier started his career as a researcher for the United Nations in Geneva. He has been a speaker at several conferences in Europe, the United States and South America. Xavier is an active marketing tech blogger for INMA.org and publishes a weekly free newsletter you can subscribe to at Changemediaforgood.com. Xavier holds a cum laude masters in Business Administration and a degree in journalism from Erasmus University Rotterdam. Matt Lindsay ist Präsident bei Mather Economics in Atlanta, USA. Matt Lindsay is president of the Atlanta-based Mather Economics, one of the fastest-growing private companies in the United States. Matt has over twenty years of experience helping businesses improve performance through pricing strategies and predictive models for clients including the Intercontinental Exchange, Gannett, The Home Depot, NRG Energy, IHG, McClatchy, the Everglades Foundation, Dow Jones, and The New York Times. Matt began his consulting career with Arthur Andersen and has also worked with the Corporate Economics Group. Matt is a sought-after expert and frequently speaks at media industry events including the News Media Alliances MediaXchange, the INMA World Congress, and the WAN-IFRA World Newspaper Conference. Matt holds a doctorate in Economics from the University of Georgia, a masters in Applied Economics from Clemson University, and an undergraduate degree in Economics from the University of Georgia. Matthijs van de Peppel ist Marketing-Experte in der Nachrichten-Industrie. Matthijs van de Peppel has been working in the newspaper industry for over ten years. Starting his career as a circulation marketer, he quickly developed as a online shop manager, online marketer, and project manager. Now manager of the data intelligence and customer relationship management team at NRC Media, a quality Dutch news organisation, Matthijs is responsible for bringing data insights into decision making and amplifying the voice of the customer. Matthijs holds a bachelors degree in Dutch Language and Culture and a masters in Organisational Science from the University of Utrecht, he attends a postgraduate curriculum for Business Analyst and Data Scientist at the Vrije Universiteit Amsterdam.

Erscheint lt. Verlag 10.9.2018
Übersetzer Ingrid Ostermann
Verlagsort Tübingen
Sprache deutsch
Themenwelt Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Unternehmensführung / Management
Schlagworte Big Data • Business Intelligence • CRM • Empathie • Kundenorientierung • Management • Marketing • Marktchancen • Marktstrategie • Smart Business • Strategiemanagement • Unternehmensführung • Unternehmenswachstum
ISBN-10 3-7398-0405-X / 373980405X
ISBN-13 978-3-7398-0405-7 / 9783739804057
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
EPUBEPUB (Wasserzeichen)

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: EPUB (Electronic Publication)
EPUB ist ein offener Standard für eBooks und eignet sich besonders zur Darstellung von Belle­tristik und Sach­büchern. Der Fließ­text wird dynamisch an die Display- und Schrift­größe ange­passt. Auch für mobile Lese­geräte ist EPUB daher gut geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür die kostenlose Software Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür eine kostenlose App.
Geräteliste und zusätzliche Hinweise

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Planung und Durchführung von Audits nach ISO 9001:2015

von Gerhard Gietl; Werner Lobinger

eBook Download (2022)
Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG
69,99
Planung und Durchführung von Audits nach ISO 9001:2015

von Gerhard Gietl; Werner Lobinger

eBook Download (2022)
Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG
69,99
Einkommensteuer, Körperschaftsteuer, Gewerbesteuer, Bewertungsgesetz …

von Manfred Bornhofen; Martin C. Bornhofen

eBook Download (2023)
Springer Gabler (Verlag)
19,99