Be Creative (eBook)
224 Seiten
John Wiley & Sons (Verlag)
978-0-7456-5663-2 (ISBN)
'euphoric' moment of the new creative economy, as it
rose to prominence in the UK during the Blair years, and considers
it from the perspective of contemporary experience of economic
austerity and uncertainty about work and employment.
McRobbie makes some bold arguments about the staging of creative
economy as a mode of 'labour reform'; she proposes that
the dispositif of creativity is a fine-tuned instrument for
acclimatising the expanded, youthful urban middle classes to a
future of work without the raft of entitlements and security which
previous generations had struggled to win through the post-war
period of social democratic government.
Adopting a cultural studies perspective, McRobbie re-considers
resistance as 'line of flight' and shows what is at
stake in the new politics of culture and creativity. She incisively
analyses 'project working' as the embodiment of the
future of work and poses the question as to how people who come
together on this basis can envisage developing stronger and more
protective organisations and associations. Scattered throughout the
book are excerpts from interviews with artists, stylists, fashion
designers, policy-makers, and social entrepreneurs.
Angela McRobbie is Professor of Communications at Goldsmiths, University of London.
Introduction: From The Social Network to The 'Flexible
Frau', Visions of Creative Economy
Chapter One: Unpacking the Politics of Creative Labour: The Rise of
the Urban Hipster Economy
Chapter Two: The Artist as Human Capital: Looking Back at London,
New Labour and the 'Modernisation of Culture'.
Chapter Three: Club to Company
Chapter Four: Gender and Work in the New Creative Economy
Chapter Five: The Time and Space of Creative Labour: A response to
the writing of Richard Sennett
Chapter Six: Fashion Matters Berlin: Start Ups Scenes and Female
Social Enterprise
Chapter Seven: Conclusion; Concepts for Project Working in a
European Frame
"From the person who more or less invented cultural labour studies as we know it comes this important set of essays, full of political passion and brilliant insight."
David Hesmondhalgh, University of Leeds
"We are so fortunate to have McRobbie as an expert guide, mapping this complex cultural terrain. The book is essential reading for those trying to understand creativity within the cultural landscape, how we got here, and the role of neoliberal economies in building and reproducing what it means to be 'creative'."
Sarah Banet-Weiser, University of Southern California, Los Angeles
Erscheint lt. Verlag | 15.3.2018 |
---|---|
Sprache | englisch |
Themenwelt | Sozialwissenschaften ► Kommunikation / Medien ► Journalistik |
Sozialwissenschaften ► Kommunikation / Medien ► Medienwissenschaft | |
Sozialwissenschaften ► Politik / Verwaltung | |
Wirtschaft | |
Schlagworte | Communication & Media Studies • Cultural Studies • Kommunikation u. Medienforschung • Kultursoziologie • Kulturwissenschaften • Media Studies • Medienforschung • Sociology • Sociology of Culture • Soziologie |
ISBN-10 | 0-7456-5663-3 / 0745656633 |
ISBN-13 | 978-0-7456-5663-2 / 9780745656632 |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |
Größe: 6,4 MB
Kopierschutz: Adobe-DRM
Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.
Details zum Adobe-DRM
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine
Geräteliste und zusätzliche Hinweise
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich