Assessing Student Learning (eBook)
416 Seiten
John Wiley & Sons (Verlag)
978-1-119-42692-9 (ISBN)
LINDA SUSKIE is an internationally recognized writer, speaker, trainer, and consultant on assessment in higher education. Her previous positions included serving as Vice President at the Middle States Commission on Higher Education, Associate Vice President for Assessment and Institutional Research at Towson University, and Director of the Assessment Forum of the American Association for Higher Education (AAHE).
List of Tables vii
List of Lists ix
List of Figure xiii
List of Exhibits xv
Preface to the Third Edition xix
Introduction 1
Part 1 Understanding Assessment
Chapter 1 What Is Assessment? 7
Chapter 2 The Many Settings for Student Learning and Assessment 15
Chapter 3 What Are Effective Assessment Practices? 23
Part 2 Laying a Foundation for Assessment Success
Chapter 4 Learning Goals: Articulating What You Most Want Students to Learn 39
Chapter 5 Designing Curricula to Help Students Learn What's Important 63
Chapter 6 How Will Your Evidence of Student Learning be Used? 85
Chapter 7 Planning Assessments in Academic Programs 93
Chapter 8 Planning Assessments in General Education, Co-curricula, and Other Settings 105
Part 3 Building a Pervasive, Enduring Culture of Evidence and Betterment
Chapter 9 Guiding and Coordinating Assessment Efforts 117
Chapter 10 Helping Everyone Learn What to Do 127
Chapter 11 Supporting Assessment Efforts 139
Chapter 12 Keeping Assessment Cost-Effective 149
Chapter 13 Collaborating on Assessment 165
Chapter 14 Valuing Assessment and the People Who Contribute 175
Part 4 The Assessment Toolbox
Chapter 15 Designing Rubrics to Plan and Assess Assignments 189
Chapter 16 Creating Effective Assignments 205
Chapter 17 Writing Multiple-Choice and Other Objective Tests 215
Chapter 18 Assembling Evidence of Student Learning into Portfolios 235
Chapter 19 Selecting Published Instruments 245
Chapter 20 Other Assessment Tools 259
Chapter 21 Assessing the Hard-to-Assess 273
Part 5 Understanding and Using Evidence of Student Learning
Chapter 22 Setting Meaningful Standards and Targets 287
Chapter 23 Summarizing and Storing Evidence of Student Learning 305
Chapter 24 Analyzing Evidence of Student Learning 319
Chapter 25 Sharing Evidence of Student Learning 333
Chapter 26 Using Evidence of Student Learning to Inform
Important Decisions 355
References 367
Index 377
Erscheint lt. Verlag | 9.1.2018 |
---|---|
Sprache | englisch |
Themenwelt | Sozialwissenschaften ► Pädagogik ► Bildungstheorie |
Schlagworte | Assessment, Evaluation & Research (Higher Education) • Bildungswesen • Education • Hochschulen / Lehren u. Lernen • Hochschulen / Qualitätskontrolle, Evaluierung • Teaching & Learning (Higher Education) |
ISBN-10 | 1-119-42692-8 / 1119426928 |
ISBN-13 | 978-1-119-42692-9 / 9781119426929 |
Informationen gemäß Produktsicherheitsverordnung (GPSR) | |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |

Größe: 1,1 MB
Kopierschutz: Adobe-DRM
Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.
Details zum Adobe-DRM
Dateiformat: EPUB (Electronic Publication)
EPUB ist ein offener Standard für eBooks und eignet sich besonders zur Darstellung von Belletristik und Sachbüchern. Der Fließtext wird dynamisch an die Display- und Schriftgröße angepasst. Auch für mobile Lesegeräte ist EPUB daher gut geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine
Geräteliste und zusätzliche Hinweise
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich