Researching Second Language Learning and Teaching from a Psycholinguistic Perspective (eBook)

Studies in Honour of Danuta Gabryś-Barker
eBook Download: PDF
2016 | 1st ed. 2016
XIX, 272 Seiten
Springer International Publishing (Verlag)
978-3-319-31954-4 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Researching Second Language Learning and Teaching from a Psycholinguistic Perspective -
Systemvoraussetzungen
96,29 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
This edited collection explores the processes of second language learning and teaching from a psycholinguistic perspective. Authored by leading experts in the field, the book includes studies focusing on theoretical, empirical and practical aspects of second and foreign language education. Part One offers contributions devoted to a range of learner-related factors, dealing with affective and cognitive variables, the process of reading and the acquisition of lexis. Part Two brings together papers related to teacher awareness of second language instruction that focus on conversational styles, fostering intercultural pragmatics, teacher job satisfaction, the development of instructional materials and challenges of teacher training in different contexts. It is of interest to researchers as well as graduate and postgraduate students seeking fresh inspirations for their own empirical investigations of the ways in which second and foreign languages are taught and learned.

Foreign Language Learning
from the Perspective of Individual Well-being.- “Biasing for the Best”:  Looking at New Elements in a Model of
Language Learner Well-Being.- Polish Adolescents’ Perceptions of English and their Desire
to Learn it.- Investigating
Language Learning Motivation from an Ideal Language-self Perspective: Results of a Questionnaire Study.- Reading for
Remembering: On the Long-term Impact of Starting Age on Retention and Recall of
Target Language Input.- Studying English in Senior Years: A Psycholinguistic
Perspective.- Why L2 Readers Cannot Play a Psycholinguistic Guessing Game.- Stages
in the Acquisition of Foreign Lexis. 

Erscheint lt. Verlag 20.4.2016
Reihe/Serie Second Language Learning and Teaching
Zusatzinfo XIX, 272 p. 19 illus., 11 illus. in color.
Verlagsort Cham
Sprache englisch
Themenwelt Geisteswissenschaften
Sozialwissenschaften Pädagogik Schulpädagogik / Grundschule
Schlagworte Cognitive and Affective Variables • Psycholinguistics • Second Language acquisition • Second Language Instruction • Teacher Awareness
ISBN-10 3-319-31954-X / 331931954X
ISBN-13 978-3-319-31954-4 / 9783319319544
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 4,0 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
für Kinder mit Down-Syndrom, Leseratten und Legastheniker

von Christel Manske

eBook Download (2022)
Lehmanns Media (Verlag)
17,99