A 3D Visualization Teaching-Learning Trajectory for Elementary Grades Children (eBook)

eBook Download: PDF
2016 | 1st ed. 2016
VI, 44 Seiten
Springer International Publishing (Verlag)
978-3-319-29799-6 (ISBN)

Lese- und Medienproben

A 3D Visualization Teaching-Learning Trajectory for Elementary Grades Children - Jacqueline Sack, Irma Vazquez
Systemvoraussetzungen
53,49 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
This monograph describes the development and use of a 3D visualization teaching-learning trajectory for elementary age learners. Using design research principles, the authors developed this trajectory using the NCTM recommendations and the Spatial Operational Capacity (SOC) theoretical framework to guide lesson development. The SOC framework utilizes actual 3D models, 2D and abstract representations of the actual models, and, a dynamic computer interface, the Geocadabra Construction Box, which integrates these representations dynamically in real time. The work begins with describing the theoretical SOC frameworks that guided the study, the inquiry-based learning focus, the research method used, and informal pre-program interviews with participant children. The next chapter describes introductory activities used to orient the children to the 3D objects that they used throughout the program. The book then focuses on the development of abstract top-view numeric plan representations leading to representations of rectangular prisms, followed by front-side-top view representations. The last chapter shows how numeracy was integrated into the program to support the demanding official mathematics curriculum.

Contents 6
1 Introduction and Project Background 8
Abstract 8
1.1 The Start of a Task-Design Journey in the Context of Block Buildings 8
References 10
2 Theoretical Frameworks and School Context 11
Abstract 11
2.1 Why Are Visualization Skills Important? 11
2.2 The Spatial Operational Capacity Framework 12
2.3 Research Methodology 14
2.4 School and Classroom Context 14
2.5 Pre-program Interview 15
References 16
3 Introductory Activities 18
Abstract 18
3.1 Four Block Houses 18
3.2 The Soma Puzzle Pieces 21
3.3 The Coordinate Grid 22
References 23
4 The Geocadabra Construction Box Dynamic Geometry Interface 24
Abstract 24
4.1 Learning to Use the Construction Box 24
4.2 Supporting Learners with Relatively Weak Visual Skills 27
4.3 Front-Side-Top Views 30
Reference 32
5 3D to 2D via Top-View Plans 33
Abstract 33
5.1 Self-created Task Card Puzzles 33
5.2 Extended Construction Box 36
5.3 Rectangular Prisms and Their Volumes 39
References 40
6 Connections to Numeracy 41
Abstract 41
6.1 Scaling up the Soma Cube 41
6.2 Permutations Within Cake Patterns 45
6.3 Conclusions 47
References 48

Erscheint lt. Verlag 21.3.2016
Reihe/Serie SpringerBriefs in Education
Zusatzinfo VI, 44 p. 31 illus.
Verlagsort Cham
Sprache englisch
Themenwelt Geisteswissenschaften
Sozialwissenschaften Pädagogik Schulpädagogik / Grundschule
Schlagworte 3D visualization • 3D visualization and numeracy connections • Abstract top-view numeric plan representations • elementary mathematics education • Front-side top view representations • Geocadabra Construction Box • Learning and Instruction • Spatial Operational Capacity (SOC) • Visualization of geometric objects • Visualization skills in elementary learning • Volume conceptualization using multiple representations
ISBN-10 3-319-29799-6 / 3319297996
ISBN-13 978-3-319-29799-6 / 9783319297996
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 1,9 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
für Kinder mit Down-Syndrom, Leseratten und Legastheniker

von Christel Manske

eBook Download (2022)
Lehmanns Media (Verlag)
17,99