MULTIMATHEMACY: Anthropology and Mathematics Education (eBook)
XXI, 190 Seiten
Springer International Publishing (Verlag)
978-3-319-26255-0 (ISBN)
This book aims at agents in education and social actions in every cultural environment. But it is also attractive to mathematicians, anthropologists and other specialists. It offers a broad and scholarly view of knowledge and culture and a very original transcultural and transdisciplinarian approach to education.
Ubiratan D'Ambrosio, UNICAMP/Universidade Estadual de Campinas, Brazil
Foreword.- Introduction. What ifs.- Worldview: sphere and worldview.-Part I: The general context of education.- 1. Education in a post-industrial world.- 2. Math education and culture: learning theories.- Part II: Epistemological questions on AM and EM.- 3. Foundational issues? Whitehead s Multiperspectivalness.- 4. Language and thought.- Part III: Ethnomathematics and education.- 5. Multimathemacy and education: general principles.- 6. Learning formal thinking in a culture-specific context.- 7. Combined mathematical operations: Locating and representing, measuring, designing, traditional building, archaeological digging, dancing, computer designing, storytelling, buying and selling.- 8. Education in a school context.- 9. General conclusions.- 10. Appendix: Human Beings as Learners-in-Context: A Motor for the Capability Approach.- Bibliography.
Erscheint lt. Verlag | 16.12.2015 |
---|---|
Zusatzinfo | XXI, 190 p. |
Verlagsort | Cham |
Sprache | englisch |
Themenwelt | Geisteswissenschaften |
Sozialwissenschaften ► Pädagogik ► Schulpädagogik / Grundschule | |
Sozialwissenschaften ► Politik / Verwaltung | |
Sozialwissenschaften ► Soziologie | |
Schlagworte | Bishop's mathematical activities • cultural psychology • cultures and learning traditions • Davis & Hersh • emancipation and math education • ethnomathematics versus academic mathematics • formal thinking and the politics of knowledge • Freudenthal • mathematics education and cultural traditions • multimathemacy • out-of-school competencies • situated learning in and outside school • socio-cultural learning theory • Vygotsky |
ISBN-10 | 3-319-26255-6 / 3319262556 |
ISBN-13 | 978-3-319-26255-0 / 9783319262550 |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |
Größe: 2,2 MB
DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasserzeichen und ist damit für Sie personalisiert. Bei einer missbräuchlichen Weitergabe des eBooks an Dritte ist eine Rückverfolgung an die Quelle möglich.
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich