Tonal Counterpoint for the 21st-Century Musician (eBook)

An Introduction
eBook Download: EPUB
2015
260 Seiten
Rowman & Littlefield Publishers (Verlag)
978-1-4422-3460-4 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Tonal Counterpoint for the 21st-Century Musician -  Teresa Davidian
Systemvoraussetzungen
60,12 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
Students today have grown up in the age of digital technology. As a result, they process information in radically different ways than preceding generations. They like their information fast and consider visual images as important as textual content. In Tonal Counterpoint for the 21st-Century Musician, Teresa Davidian finally provides students a textbook that is quick, direct, and visuala direct reflection of the age in which they live. This book is easy to understand, comprehensive, and distinctly modern in its approach to the study of counterpoint. Written in a style that is clear, simple, and informal writing style, Davidian artfully mixes the history of counterpoint with an outline of its structure, placing musical examples from J. S. Bach side by side with those from The Beatles to illustrate the universality and currency of counterpoint in music analysis and composition.Designed as a single-semester introduction, Tonal Counterpoint brings the study of counterpoint into the present by:Making ample use of diagrams and flow chartsIncluding helpful step-by-step prompt sheets for analyzing inventions and fuguesPlacing just as much emphasis on the composition as on the analysis of counterpointOffering a broad array of musical examples, including the work of women composers, American songwriters, current students, and pop music composersThroughout, Davidian explains how the techniques of 18th-century contrapoint still readily apply to how music is composed today. Tonal Counterpoint for the 21st-Century Musician is ideal for students in the fields of music theory, composition, music history, and performance.

Teresa Davidian is head of the department of fine arts at Tarleton State University, a member of the Texas A&M University System. She is the author of articles on Debussy, the 1930s avant-garde movement, and music theory pedagogy.

PrefaceIntroduction1: MelodyGeneral CharacteristicsMelodic OrganizationPutting It All TogetherBeyond the RulesExercises2: First Species — 1:1General CharacteristicsPutting It All TogetherConclusionExercises3: Second Species — 2:1General CharacteristicsHow to Construct 2:1ConclusionExercises4: Third Species — 3:1 and 4:1Three Notes Against One (3:1)Four Notes Against One (4:1)Rhythmic Interplay between the LinesBeyond Third SpeciesExercises5: Analyzing and Composing a Simple Piece in Two PartsGeneral Characteristics of Musical FormAnalyzing FormBinary FormComposing a Binary-Form PieceBeyond Form and AnalysisExercises6:Double CounterpointGeneral Remarks and PrinciplesHow to Construct Double CounterpointExercises7: Two-part CanonGeneral Remarks and PrinciplesCommon CanonsHow to Write a Two-Part CanonCanon TransformationsStill More CanonsConclusionExercises8: J. S. Bach’s Two-part InventionAnalyzing InventionsSection 1Section 2Concluding MeasuresOverall ConstructionComposing InventionsExercises9: Counterpoint in Three and Four PartsBack to the SpeciesGeneral CharacteristicsThe Difference between Harmony and CounterpointHow to Construct Species Counterpoint in Three PartsHow to Construct Species Counterpoint in Four PartsBeyond Four-Part CounterpointExercises10: FugueBach and the FugueSection 1: ExpositionSection 2: DevelopmentFinal PortionOverall ConstructionComposing FuguesExercisesBibliographyIndex

Erscheint lt. Verlag 10.2.2015
Zusatzinfo 286 Illustrations including: - 286 Black & White Illustrations.
Sprache englisch
Themenwelt Kunst / Musik / Theater Musik Musiktheorie / Musiklehre
ISBN-10 1-4422-3460-1 / 1442234601
ISBN-13 978-1-4422-3460-4 / 9781442234604
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
EPUBEPUB (Adobe DRM)

Kopierschutz: Adobe-DRM
Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.
Details zum Adobe-DRM

Dateiformat: EPUB (Electronic Publication)
EPUB ist ein offener Standard für eBooks und eignet sich besonders zur Darstellung von Belle­tristik und Sach­büchern. Der Fließ­text wird dynamisch an die Display- und Schrift­größe ange­passt. Auch für mobile Lese­geräte ist EPUB daher gut geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID und die Software Adobe Digital Editions (kostenlos). Von der Benutzung der OverDrive Media Console raten wir Ihnen ab. Erfahrungsgemäß treten hier gehäuft Probleme mit dem Adobe DRM auf.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID sowie eine kostenlose App.
Geräteliste und zusätzliche Hinweise

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Zur Musikalisierung von Geräuschen im Film

von Guido Heldt; Tarek Krohn; Peter Moormann; Willem Strank

eBook Download (2023)
edition text + kritik (Verlag)
25,99