Shape Reconstruction from Apparent Contours (eBook)

Theory and Algorithms
eBook Download: PDF
2015 | 2015
XXIV, 365 Seiten
Springer Berlin (Verlag)
978-3-662-45191-5 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Shape Reconstruction from Apparent Contours - Giovanni Bellettini, Valentina Beorchia, Maurizio Paolini, Franco Pasquarelli
Systemvoraussetzungen
53,49 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen

Motivated by a variational model concerning the depth of the objects in a picture and the problem of hidden and illusory contours, this book investigates one of the central problems of computer vision: the topological and algorithmic reconstruction of a smooth three dimensional scene starting from the visible part of an apparent contour.

The authors focus their attention on the manipulation of apparent contours using a finite set of elementary moves, which correspond to diffeomorphic deformations of three dimensional scenes.

A large part of the book is devoted to the algorithmic part, with implementations, experiments, and computed examples. The book is intended also as a user's guide to the software code appcontour, written for the manipulation of apparent contours and their invariants. This book is addressed to theoretical and applied scientists working in the field of mathematical models of image segmentation.

Introduction.- Chapter 1.A Variational Model on Labelled Graphs with Cusps and Crossings.- Chapter 2.Stable Maps and Morse Descriptions of an Apparent Contour.- Chapter 3.Apparent Contours of Embedded Surfaces.- Chapter 4.Solving the Completion Problem.- Chapter 5.Topological Reconstruction of a Three-dimensional Scene.- Chapter 6.Completeness of Reidemeister-type Moves on Labelled Apparent Contours.- Chapter 7.Invariants of an Apparent Contour.- Chapter 8.Elimination of Cusps.- Chapter 9.The Program “Visible”.- Chapter 10.The Program “Appcontour”: User’s Guide.- Chapter 11.Variational Analysis of the Model on Labelled Graphs.- Bibliography.- Nomenclature.- Index.

Erscheint lt. Verlag 25.2.2015
Reihe/Serie Computational Imaging and Vision
Zusatzinfo XXIV, 365 p. 156 illus.
Verlagsort Berlin
Sprache englisch
Themenwelt Mathematik / Informatik Informatik Grafik / Design
Mathematik / Informatik Mathematik
Technik
Schlagworte 49Q20 • 57M27 • 57R40 • 57R45 • apparent contours • Computational Geometry • image segment • MSC 2010: 65D18 • shape reconstruction • variational models with curvature in image segmentation
ISBN-10 3-662-45191-3 / 3662451913
ISBN-13 978-3-662-45191-5 / 9783662451915
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 8,8 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Der professionelle Einstieg

von Robert Klaßen

eBook Download (2022)
Rheinwerk Design (Verlag)
34,90
2D- und 3D-Spiele entwickeln

von Thomas Theis

eBook Download (2023)
Rheinwerk Computing (Verlag)
29,90
Das umfassende Handbuch

von Christian Denzler

eBook Download (2023)
Rheinwerk Design (Verlag)
34,90