Low-Income Consumers as a Source of Innovation (eBook)

Insights from Idea Competitions in Brazilian Low-Income Communities

(Autor)

eBook Download: PDF
2015 | 2015
XXII, 364 Seiten
Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH (Verlag)
978-3-658-08930-6 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Low-Income Consumers as a Source of Innovation - Aline Krämer
Systemvoraussetzungen
53,49 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
The dissertation shows why innovations are vital to succeed in the low-income market segment, i.e. the four billion people living on less than 8 USD per day. In particular, it explores the role low-income consumers can play in corporate innovation processes. The study tests and expands theoretical findings on user innovations and lead users in the Brazilian low-income context. The findings also aim to enhance the capacity of companies to develop new solutions for the so far untapped low-income market by leveraging the knowledge of their target group.

Aline Krämer obtained her doctorate at the School of Management of the Technical University of Munich (TUM). She currently works as managing director of an independent research and consulting institute focused on inspiring and enabling inclusive business models.

Aline Krämer obtained her doctorate at the School of Management of the Technical University of Munich (TUM). She currently works as managing director of an independent research and consulting institute focused on inspiring and enabling inclusive business models.

Open innovation.- Consumer integration into innovation.- Bas of the pyramid (BoP).- Inclusive Business.- Low-income markets in developing and emerging countries.

Erscheint lt. Verlag 28.2.2015
Zusatzinfo XXII, 364 p. 65 illus.
Verlagsort Wiesbaden
Sprache englisch
Themenwelt Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management
Schlagworte Brazil • creative consumers • idea competitions • lead users • low-income markets • User Innovation
ISBN-10 3-658-08930-X / 365808930X
ISBN-13 978-3-658-08930-6 / 9783658089306
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 4,1 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Stärken nutzen, Erfolgspotenziale realisieren

von Sandra Müller

eBook Download (2023)
Springer Fachmedien Wiesbaden (Verlag)
26,99