Um unsere Webseiten für Sie optimal zu gestalten und fortlaufend zu verbessern, verwenden wir Cookies. Durch Bestätigen des Buttons »Akzeptieren« stimmen Sie der Verwendung zu. Über den Button »Einstellungen« können Sie auswählen, welche Cookies Sie zulassen wollen.

AkzeptierenEinstellungen

Designing and Teaching Undergraduate Capstone Courses (eBook)

eBook Download: PDF
2014 | 1. Auflage
288 Seiten
John Wiley & Sons (Verlag)
978-1-118-76196-0 (ISBN)
Systemvoraussetzungen
32,99 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
Enrich your students and the institution with a high-impact
practice

Designing and Teaching Undergraduate Capstone Courses is
a practical, research-backed guide to creating a course that is
valuable for both the student and the school. The book covers the
design, administration, and teaching of capstone courses throughout
the undergraduate curriculum, guiding departments seeking to add a
capstone course, and allowing those who have one to compare it to
others in the discipline. The ideas presented in the book are
supported by regional and national surveys that help the reader
understand what's common, what's exceptional, what works, and what
doesn't within capstone courses. The authors also provide
additional information specific to different departments across the
curriculum, including STEM, social sciences, humanities, fine arts,
education, and professional programs.

Identified as a high-impact practice by the National Survey of
Student Engagement (NSSE) and the Association of American Colleges
and Universities' LEAP initiative, capstone courses culminate a
student's final college years in a project that integrates and
applies what they've learned. The project takes the form of a
research paper, a performance, a portfolio, or an exhibit, and is
intended to showcase the student's very best work as a graduating
senior. This book is a guide to creating for your school or
department a capstone course that ties together undergraduate
learning in a way that enriches the student and adds value to the
college experience.

* Understand what makes capstone courses valuable for graduating
students

* Discover the factors that make a capstone course effective, and
compare existing programs, both within academic disciplines and
across institutions

* Learn administrative and pedagogical techniques that increase
the course's success

* Examine discipline-specific considerations for design,
administration, and instruction

Capstones are generally offered in departmental programs, but
are becoming increasingly common in general education as well.
Faculty and administrators looking to add a capstone course or
revive an existing one need to understand what constitutes an
effective program. Designing and Teaching Undergraduate Capstone
Courses provides an easily digested summary of existing
research, and offers expert guidance on making your capstone course
successful.

ROBERT C. HAUHART is a professor and former chair of the Department of Society and Social Justice for Saint Martin's University in Lacey, Washington. JON E. GRAHE is a professor of psychology at Pacific Lutheran University, western regional vice president of Psi Chi, and an executive editor of the Journal of Social Psychology.

Preface: The Importance of Senior Capstones in Contemporary American Higher Education ix

The Authors xxi

Acknowledgments xxiii

1 Overview of the Capstone Course 1

2 The Role of the Capstone Course in the Curriculum 15

3 Characteristics of the Capstone Course 39

4 The Role and Design of Research Projects Leading to the Capstone Experience 61

5 Research Project Impediments and Possibilities 89

6 Designing the Capstone Course 103

7 Teaching the Capstone Course 137

8 Using the Capstone Course for Assessment 167

9 Conclusion: An Ideal Capstone Course 191

Notes 201

References 215

Name Index 239

Subject Index 245

Erscheint lt. Verlag 2.12.2014
Sprache englisch
Themenwelt Geisteswissenschaften
Sozialwissenschaften Pädagogik Bildungstheorie
Sozialwissenschaften Pädagogik Erwachsenenbildung
Schlagworte Bildungswesen • Education • Hochschulen / Lehren u. Lernen • Teaching & Learning (Higher Education)
ISBN-10 1-118-76196-0 / 1118761960
ISBN-13 978-1-118-76196-0 / 9781118761960
Informationen gemäß Produktsicherheitsverordnung (GPSR)
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
PDFPDF (Adobe DRM)
Größe: 3,5 MB

Kopierschutz: Adobe-DRM
Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.
Details zum Adobe-DRM

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID und die Software Adobe Digital Editions (kostenlos). Von der Benutzung der OverDrive Media Console raten wir Ihnen ab. Erfahrungsgemäß treten hier gehäuft Probleme mit dem Adobe DRM auf.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID sowie eine kostenlose App.
Geräteliste und zusätzliche Hinweise

Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Theoretische Reflexionen und fachdidaktische Entwürfe …

von Karim Fereidooni; Nina Simon

eBook Download (2022)
Springer Fachmedien Wiesbaden (Verlag)
69,99