Um unsere Webseiten für Sie optimal zu gestalten und fortlaufend zu verbessern, verwenden wir Cookies. Durch Bestätigen des Buttons »Akzeptieren« stimmen Sie der Verwendung zu. Über den Button »Einstellungen« können Sie auswählen, welche Cookies Sie zulassen wollen.

AkzeptierenEinstellungen

International Handbook of Research on Children's Literacy, Learning and Culture (eBook)

eBook Download: PDF
2013 | 1. Auflage
584 Seiten
John Wiley & Sons (Verlag)
978-1-118-32338-0 (ISBN)
Systemvoraussetzungen
38,99 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
The International Handbook of Research in Children's Literacy, Learning and Culture presents an authoritative distillation of current global knowledge related to the field of primary years literacy studies.

* Features chapters that conceptualize, interpret, and synthesize relevant research

* Critically reviews past and current research in order to influence future directions in the field of literacy

* Offers literacy scholars an international perspective that recognizes and anticipates increasing diversity in literacy practices and cultures

Kathy Hall is Professor of Education at University College Cork. She is co-editor of Learning and Practice: Culture and Identities (2008) and Interdisciplinary Perspectives on Learning to Read: Culture, Cognition and Pedagogy (2010), and co-author of Loris Malaguzzi and the Reggio Emilia Experience (2010). Teresa Cremin is a Professor of Education (Literacy) in the Faculty of Education and Language Studies at the Open University. She is co-author of Writing Voices: Creating Communities of Writers (2012) and co-editor of Creative Learning 3-11 (2008). Barbara Comber is a Research Professor in the Faculty of Education at Queensland University of Technology. She is co-editor of The Hawke Legacy: Towards a Sustainable Society (2009) and Literacies in Place: Teaching Environmental Communication (2007). Luis C. Moll is Professor in the Language, Reading and Culture Program of the College of Education, University of Arizona. He is co-editor of Funds of Knowledge: Theorizing Practices in Households, Communities, and Classrooms (2005), which received the 2006 Critics' Choice Award of the American Educational Studies Association.

As literacy teachers, scholars, and researchers, it is truly up
to us to define the issues of most importance, talk with each other
about them, and advance the field together. The
International Handbook of Research on Children's Literacy,
Learning and Culture does just that. Itis the most
comprehensive collection of authors who present some of the biggest
issues facing us today, leaving room for its readers to advance the
field and envision possibilities for tomorrow.--Dawnene
D. Hassett, University of Wisconsin-Madison

One expects in a handbook of this nature, to find a
comprehensive survey of the complex field of literacy around the
globe. However, what sets this book apart from others is the
undoubted ability of the editors to bring together a diverse group
of highly talented scholars pursuing innovative lines of inquiry.
The HB thus encapsulates their willingness to be proactive in
fostering exciting, innovative directions for the future. All this
will ensure that the volume will remain highly topical and current
- a real pacesetter in the field for years to come.
--Roger Openshaw, Professor and Personal Chair in
History of Education,Massey University Institute of Education,New
Zealand.

Erscheint lt. Verlag 20.2.2013
Sprache englisch
Themenwelt Schulbuch / Wörterbuch
Geisteswissenschaften
Sozialwissenschaften Pädagogik Schulpädagogik / Grundschule
Schlagworte Bildungswesen • Education • Lese- u. Schreibfähigkeit • Lese- u. Schreibfähigkeit • Literacy & Reading
ISBN-10 1-118-32338-6 / 1118323386
ISBN-13 978-1-118-32338-0 / 9781118323380
Informationen gemäß Produktsicherheitsverordnung (GPSR)
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
PDFPDF (Adobe DRM)
Größe: 9,4 MB

Kopierschutz: Adobe-DRM
Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.
Details zum Adobe-DRM

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID und die Software Adobe Digital Editions (kostenlos). Von der Benutzung der OverDrive Media Console raten wir Ihnen ab. Erfahrungsgemäß treten hier gehäuft Probleme mit dem Adobe DRM auf.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID sowie eine kostenlose App.
Geräteliste und zusätzliche Hinweise

Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
für Kinder mit Down-Syndrom, Leseratten und Legastheniker

von Christel Manske

eBook Download (2022)
Lehmanns Media (Verlag)
17,99
Eine ethnografische Studie zum Dialogischen Lernen in der Grundschule

von Claudia Glotz

eBook Download (2025)
Springer Fachmedien Wiesbaden (Verlag)
64,99