Um unsere Webseiten für Sie optimal zu gestalten und fortlaufend zu verbessern, verwenden wir Cookies. Durch Bestätigen des Buttons »Akzeptieren« stimmen Sie der Verwendung zu. Über den Button »Einstellungen« können Sie auswählen, welche Cookies Sie zulassen wollen.

AkzeptierenEinstellungen

The Politics of Consumption in Eighteenth-Century Ireland (eBook)

eBook Download: PDF
2005 | 2005
VIII, 293 Seiten
Palgrave Macmillan UK (Verlag)
978-0-230-51273-3 (ISBN)
Systemvoraussetzungen
96,29 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
This book explores the politicization of consumer goods in eighteenth-century Ireland. Moving beyond tangible items purchased by consumers, it examines the political manifestations of the consumption of elite leisure activities, entertainment and display, and in doing so makes a vital contribution to work on the cultural life of the Protestant Ascendancy. As with many other areas of Irish culture and society, consumption cannot be separated from the problems of Anglo-Irish relations, and therefore an appreciation of these politcal overtones is vitally important.
This book explores the politicization of consumer goods in eighteenth-century Ireland. Moving beyond tangible items purchased by consumers, it examines the political manifestations of the consumption of elite leisure activities, entertainment and display, and in doing so makes a vital contribution to work on the cultural life of the Protestant Ascendancy. As with many other areas of Irish culture and society, consumption cannot be separated from the problems of Anglo-Irish relations, and therefore an appreciation of these politcal overtones is vitally important.

MARTYN J. POWELL is Lecturer in Modern British History at the University of Wales, Aberystwyth, UK. He has published widely on eighteenth-century Britain and Ireland. His first book Britain and Ireland in the Eighteenth-Century Crisis of Empire was published by Palgrave Macmillan in 2003.

Abbreviations Acknowledgements PART 1: INTRODUCTION PART 2: THE POLITICS OF FOOD AND ALCOHOL Politics and Drink Toasting Food, Drink and National Stereotypes Consumption and the 'Body' Politics Conclusion PART 3: THE POLITICS OF LUXURY The Luxury Debate English and Foreign Goods Women and Consumer Items Emasculation Macaroni Fashions East India Company Goods Luxury at the End of the Century Conclusion PART 4: THE POLITICS OF CULTURE Civic and Cultural Improvement Club Life The Volunteers Newspaper and Books Theatre, Opera and Masquerades Gambling and Sporting Events Art Ireland's 'Urban Renaissance' Conclusion PART 5: CONSUMPTION AND THE CASTLE ADMINISTRATION Dublin Castle Hospitality Supporting Irish Manufacture Celebrations Conclusion PART 6: THE POLITICS OF CONSUMER PROTEST Popular Protest Buy-Irish Campaigns Patriotic Products The Commercial Classes Conclusion PART 7: CONSUMPTION AND THE POLITICS OF IRISH IDENTITY Violence Absentee Landlords and Middlemen Jobbery Politeness Sexual Misbehaviour Empire Conclusion PART 8: CONCLUSION: POLITICS, CONSUMPTION AND UNION Notes Select Bibliography Index

Erscheint lt. Verlag 16.12.2005
Zusatzinfo VIII, 293 p.
Verlagsort London
Sprache englisch
Themenwelt Geschichte Allgemeine Geschichte Neuzeit (bis 1918)
Geisteswissenschaften Geschichte Regional- / Ländergeschichte
Geschichte Teilgebiete der Geschichte Kulturgeschichte
Sozialwissenschaften Politik / Verwaltung
Sozialwissenschaften Soziologie
Schlagworte consumption • Corpus • Culture • East India Company • English • Event • Identity • India • Opera • Play • Politics • Renaissance • Society • Violence • Women
ISBN-10 0-230-51273-9 / 0230512739
ISBN-13 978-0-230-51273-3 / 9780230512733
Informationen gemäß Produktsicherheitsverordnung (GPSR)
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 1,5 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Krisen, Kriege, Konsolidierungen

von Matthias Schnettger

eBook Download (2024)
De Gruyter (Verlag)
24,95