Marketing For Dummies (eBook)
420 Seiten
Wiley (Verlag)
978-1-119-96649-4 (ISBN)
Ruth Mortimer is the Editor of Marketing Week magazine. Greg Brooks is Global Marketing Director at media agency Mindshare. Craig Smith is the former Editor of Marketing magazine and is now Communications and Content Strategist at Persuasion Communications. Alexander Hiam is a consultant whose clients include many Fortune 500 companies.
Introduction 1
Part I: Where You Are, Where You're Going 7
Chapter 1: Making the Most of Your Marketing 9
Chapter 2: Clarifying Your Marketing Strategy 25
Chapter 3: Writing a Marketing Plan 45
Part II: Creative Thinking, Powerful Marketing 65
Chapter 4: Researching Your Customers, Competitors and Industry 67
Chapter 5: Harnessing Creativity in Your Business 87
Chapter 6: Making Your Marketing Communications More Powerful 101
Part III: Advertising Everyone can Do 111
Chapter 7: Brochures, Press Ads and Print 113
Chapter 8: Signs, Posters and More 135
Chapter 9: TV and Radio Ads (Or Your Own Show!) 153
Part IV: Powerful Alternatives to Advertising 169
Chapter 10: Digital Marketing 171
Chapter 11: Using Search Engines 193
Chapter 12: Tapping into Networking Sites 211
Chapter 13: Embracing Mobile Marketing 229
Chapter 14: Direct Marketing and Telemarketing 239
Chapter 15: Public Relations and Word of Mouth 261
Chapter 16: Face-to-Face Marketing 273
Part V: Connecting With Your Customers 287
Chapter 17: Branding, Managing and Packaging a Product 289
Chapter 18: Using Price and Promotions 309
Chapter 19: Distribution, Retail and Point of Purchase 327
Chapter 20: Sales and Service Essentials 345
Part VI: The Part of Tens 365
Chapter 21: Ten Common Marketing Mistakes to Avoid 367
Chapter 22: Ten (Or So) Ways to Save Money in Marketing 371
Chapter 23: Ten (Or So) Ideas for Lower-Cost Advertising 379
Index 383
Erscheint lt. Verlag | 11.5.2012 |
---|---|
Sprache | englisch |
Themenwelt | Sachbuch/Ratgeber ► Beruf / Finanzen / Recht / Wirtschaft ► Wirtschaft |
Wirtschaft ► Betriebswirtschaft / Management ► Marketing / Vertrieb | |
Schlagworte | Allg. Marketing • Business & Management • Introductory Marketing • Marketing • Wirtschaft u. Management |
ISBN-10 | 1-119-96649-3 / 1119966493 |
ISBN-13 | 978-1-119-96649-4 / 9781119966494 |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |
Größe: 22,8 MB
Kopierschutz: Adobe-DRM
Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.
Details zum Adobe-DRM
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine
Geräteliste und zusätzliche Hinweise
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich