Essentials of Chemical Education (eBook)
XX, 328 Seiten
Springer Berlin (Verlag)
978-3-642-21756-2 (ISBN)
For everybody teaching chemistry or becoming a chemistry teacher, the authors provide a practice-oriented overview with numerous examples from current chemical education, including experiments, models and exercises as well as relevant results from research on learning and teaching. With their proven concept, the authors cover classical topics of chemical education as well as modern topics such as every-day-life chemistry, student's misconceptions, the use of media or the challenges of motivation. This is the completely revised and updated English edition of a highly successful German title.
Barke and Harsch both got an award of the German Chemical Society (Friedrich-Gmelin-Preis der Gesellschaft Deutscher Chemiker GDCh)
Barke is one of the authors of 'Misconceptions in chemistry', published in 2009 by Springer
Barke and Harsch both got an award of the German Chemical Society (Friedrich-Gmelin-Preis der Gesellschaft Deutscher Chemiker GDCh)Barke is one of the authors of "Misconceptions in chemistry", published in 2009 by Springer
Essentials of Chemical Education 4
Prologue 6
Contents 10
Introduction 14
Chapter 1: Learners Ideas and Misconceptions 22
Chapter 2: Motivation 62
Chapter 3: Teaching Aims 82
Chapter 4: Media 114
Chapter 5: Experiments 140
Chapter 6: Structural and Mental Models 174
Chapter 7: Scientific Terminology and Symbols 209
Chapter 8: Everyday Life and Chemistry 237
Chapter 9: Students Discover Organic Chemistry: A Phenomena-Oriented and Inquiry-Based Network Concept (PIN-Concept) 264
Chapter 10: Structure-Oriented Approach in Chemical Education 309
Index 338
Erscheint lt. Verlag | 28.10.2011 |
---|---|
Übersetzer | Hannah Gerdau |
Zusatzinfo | XX, 328 p. |
Verlagsort | Berlin |
Sprache | englisch |
Themenwelt | Geisteswissenschaften |
Naturwissenschaften ► Chemie | |
Sozialwissenschaften ► Pädagogik | |
Technik | |
Schlagworte | chemical education • Chemistry Teaching Resources • Didactics • Didactics of Chemistry • Education • Learning and Instruction • Pedagogics • Processes of Learning • Psychology of Learning • science education |
ISBN-10 | 3-642-21756-7 / 3642217567 |
ISBN-13 | 978-3-642-21756-2 / 9783642217562 |
Informationen gemäß Produktsicherheitsverordnung (GPSR) | |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |

Größe: 13,8 MB
DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasserzeichen und ist damit für Sie personalisiert. Bei einer missbräuchlichen Weitergabe des eBooks an Dritte ist eine Rückverfolgung an die Quelle möglich.
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.
Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich