Assisted Learning (eBook)
180 Seiten
Bildungstransfer (Verlag)
978-3-941972-01-8 (ISBN)
"Assisted Learning" (enabling didactics) characterizes a teaching-learning process, which shifts the angle of vision away from teaching to learning. In class, as in other learning situations there is no direct and causal production of learning. Learning takes place exclusively through independent acquisition of the learner. As a result what is taught is not what is learnt.
Prof. Dr. Rolf Arnold, born in 1952, obtained his PhD at the University of Heidelberg, worked thereafter in an International Adult Education Centre, obtained his postdoctoral qualification at the Distance University of Hagen, Germany in 1987 and has been working since 1990 at the Department of Pedagogics (in the fields of Vocational and Adult Education) at the Technical University of Kaiserslautern. He is also Scientific Director and Chairman of the Board for the Distance and International Studies Centre (DISC) as well as the Speaker of the Virtual Campus Rhineland-Palatinate (VCRP).
Contents
List of Figures
List of Tables
About the Author
1 Preface
2 The Effects of Education Are Uncertain, but Some Shaping
Is Certainly Possible
2.1 The Dual Uncertainty of Education Effect
2.2 Education As a Moral Communication
3 Learning and Learning Theories
3.1 Learning Concepts
3.2 Overview of Learning Theories
3.3 New Learning Requirements and Learning Methods
4 Learning Guidance and Leadership in Assisted Learning
4.1 Guidance and Counseling
4.2 Leadership
5 Assisted Learning
5.1 From Teaching Culture to Learning Culture
5.2 At the Core: Method
5.3 Rethinking Learning and Education
5.4 E-Learning
5.5 Guided Self-study
5.6 Assisted Learning As a New Approach
6 The Basis: Pedagogic Leadership As Subsidiary Leadership
6.1 Leadership: Empowerment to Self-Leadership
6.2 Self-reflection, Role Distance and Functional Change
of Managers
6.3 Trust: The Emotional Glue of Social Interaction
6.4 Nurturing Stance: Looking for Potential in the Work Force
7 The Systemics of Emotions
7.1 We Are “Lensing” – All the Time!
7.2 Certainty Is What One Feels!
7.3 The Primacy of Emotion
8 Emotional competence as core competence of school leadership
8.1 The “Yes, but.” Syndrome
8.2 Leadership As the Management of Primary Constructions
- Our Own and Those of Others
8.3 Leadership and Followership in Daily School Life
– From a Theory of Emotion Perspective
Bibliography
Erscheint lt. Verlag | 31.1.2011 |
---|---|
Sprache | englisch |
Themenwelt | Sozialwissenschaften ► Pädagogik ► Erwachsenenbildung |
Schlagworte | Adult Education • Assisted Learning • Didaktik • Ermöglichungsdidaktik • Erwachsenenbildung • Erziehungswissenschaften • Pädagogik • Pedagogy • Professor Arnold • Universität Kaiserslautern • Workbook |
ISBN-10 | 3-941972-01-4 / 3941972014 |
ISBN-13 | 978-3-941972-01-8 / 9783941972018 |
Informationen gemäß Produktsicherheitsverordnung (GPSR) | |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasserzeichen und ist damit für Sie personalisiert. Bei einer missbräuchlichen Weitergabe des eBooks an Dritte ist eine Rückverfolgung an die Quelle möglich.
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich