Teaching Fundamental Concepts of Informatics (eBook)

4th International Conference on Informatics in Secondary Schools - Evolution and Perspectives, ISSEP 2010, Zurich, Switzerland, January 13-15, 2010, Proceedings
eBook Download: PDF
2010 | 2010
X, 207 Seiten
Springer Berlin (Verlag)
978-3-642-11376-5 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Teaching Fundamental Concepts of Informatics -
Systemvoraussetzungen
71,39 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
The International Conference on Informatics in Secondary Schools: Evolution and Perspective (ISSEP) is an emerging forum for researchers and practitioners in the area of computer science education with a focus on secondary schools. The ISSEP series started in 2005 in Klagenfurt, and continued in 2006 in Vilnius, and in 2008 in Torun. ´ The 4th ISSEP took part in Zurich. This volume presents 4 of the 5 invited talks and 14 regular contributions chosen from 32 submissions to ISSEP 2010. The ISSEP conference series is devoted to all aspects of computer science teaching. In the preface of the proceedings of ISSEP 2006, Roland Mittermeir wrote: “ISSEP aims at educating ‘informatics proper’ by showing the beauty of the discipline, hoping to create interest in a later professional career in c- puting, and it will give answers di?erent from the opinion of those who used to familiarize pupils with the basics of ICT in order to achieve computer lit- acy for the young generation. ” This is an important message at this time, when several countries have reduced teaching informatics to educating about current softwarepackagesthatchangefromyeartoyear. ThegoalofISSEPistosupport teaching of the basic concepts and methods of informatics, thereby making it a subject in secondary schools that is comparable in depth and requirements with mathematics or natural sciences. As we tried to present in our book “Algori- mic Adventures.

Sustaining Informatics Education by Contests.- Impasse, Conflict, and Learning of CS Notions.- K-12 Computer Science: Aspirations, Realities, and Challenges.- Perspective on Computer Science Education.- Didactics of Introduction to Computer Science in High School.- Software Design Course for Leading CS In-Service Teachers.- The Effect of Tangible Artifacts, Gender and Subjective Technical Competence on Teaching Programming to Seventh Graders.- The Difficulty of Programming Contests Increases.- Didactic Games for Teaching Information Theory.- Collaborative Initiatives for Promoting Computer Science in Secondary Schools.- Teaching Public-Key Cryptography in School.- Towards a Methodical Approach for an Empirically Proofed Competency Model.- Having Fun with Computer Programming and Games: Teacher and Student Experiences.- Showing Core-Concepts of Informatics to Kids and Their Teachers.- Object-Oriented Modeling of Object-Oriented Concepts.- Programming Camps: Letting Children Discover the Computer Science.- Mission to Mars – A Study on Naming and Referring.- Long-Term Development of Software Projects – Students’ Self-appreciation and Expectations.

Reihe/Serie Lecture Notes in Computer Science
Theoretical Computer Science and General Issues
Verlagsort Berlin
Sprache englisch
Themenwelt Mathematik / Informatik Informatik
Schlagworte Computer Games • Computer Science • Computer Science Education • Education • Edutainment • Information Technology • Programming Languages • scientific education • Teaching Computer Science • teaching informatics • teaching programming
ISBN-10 3-642-11376-1 / 3642113761
ISBN-13 978-3-642-11376-5 / 9783642113765
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Adobe DRM)

Kopierschutz: Adobe-DRM
Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.
Details zum Adobe-DRM

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID und die Software Adobe Digital Editions (kostenlos). Von der Benutzung der OverDrive Media Console raten wir Ihnen ab. Erfahrungsgemäß treten hier gehäuft Probleme mit dem Adobe DRM auf.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID sowie eine kostenlose App.
Geräteliste und zusätzliche Hinweise

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Konzepte, Methoden, Lösungen und Arbeitshilfen für die Praxis

von Ernst Tiemeyer

eBook Download (2023)
Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG
69,99
Konzepte, Methoden, Lösungen und Arbeitshilfen für die Praxis

von Ernst Tiemeyer

eBook Download (2023)
Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG
69,99