Academic Units in a Complex, Changing World (eBook)
XXV, 199 Seiten
Springer Netherlands (Verlag)
978-90-481-9237-3 (ISBN)
As clocks struck midnight on the 31st December 2009 announcing the dawn of a new decade, amidst the jubilation of a new beginning we paused momentarily to re?ect on the decade that had just past. It was a dif?cult era for many people and organisations. Many were affected by war, terrorism, famine, ?re and tsunamis. First-world citizens enjoyed opportunities to relax in a technologically driven n- vana. People on streets, trains and planes from London, Tokyo to New York sported the white ear buds of iPhones as de rigueur adornments. The pace and intensity of our lives now seems to run at warp speed, we rush from appointment to appoi- ment swigging vitamin-enhanced mineral water obsessing about ?uctuations in our body mass index and the Dow Jones index in equal measure. Yet as individuals we can choose to accept or reject some of these changes. Those with suf?cient ma- rial resources can cocoon themselves in high-security fortress homes or relocate to safer, more tranquil environs, or even redesign themselves with the aid of Botox and a skilled plastic surgeon. Yet some organisations do not have the luxury of volition, they cannot choose whether to accept or reject the affects of environmental changes. A type of organisation that has found itself situated in environments that are increasingly complex and turbulent are academic units (departments, schools and faculties) in many publicly funded universities around the globe.
List of Tables and Figures
Acknowledgements
Preface
Introduction
Part One: The Framework
Chapter One: Complex, turbulent exogenous environments
Chapter Two: Research Design and Methods
Chapter Three: Introduction to the empirical findings
Part Two: The Case Studies
Chapter Four: Defenders
Chapter Five: Prospectors
Chapter Six: Analysers
Chapter Seven: Reactors/resistant units
Part Three: Conceptual and Practical Reflections
Chapter Eight: Discussion and Conclusions
Chapter Nine: Exploring conceptual and practical implications of this work
Chapter Ten: Current and emerging challenges
Appendices
References
Index
Erscheint lt. Verlag | 17.9.2010 |
---|---|
Zusatzinfo | XXV, 199 p. |
Verlagsort | Dordrecht |
Sprache | englisch |
Themenwelt | Geisteswissenschaften |
Sozialwissenschaften ► Pädagogik ► Bildungstheorie | |
Sozialwissenschaften ► Pädagogik ► Erwachsenenbildung | |
Sozialwissenschaften ► Politik / Verwaltung | |
Schlagworte | academic units • changing enivironments • complex adaptive systems theory • Education • higher education • higher education studies • organisation studies • University |
ISBN-10 | 90-481-9237-4 / 9048192374 |
ISBN-13 | 978-90-481-9237-3 / 9789048192373 |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |
Größe: 2,1 MB
DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasserzeichen und ist damit für Sie personalisiert. Bei einer missbräuchlichen Weitergabe des eBooks an Dritte ist eine Rückverfolgung an die Quelle möglich.
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich