The Seven Principles of WOM and Buzz Marketing (eBook)
XII, 104 Seiten
Springer Berlin (Verlag)
978-3-642-02109-1 (ISBN)
Why are word-of-mouth campaigns effective for some products, while failing for others? Which group of consumers should be the target of viral marketing efforts, and how can you turn word of mouth into buzz? Panos Mourdoukoutas and George J Siomkos provide the answers!
The transformation of a desire for a product into an 'epidemic' was, is and will always be the dream of each and every marketer. For some marketers this dream becomes reality. For others it remains simply a fantasy. 'The Seven Principles of WOM and Buzz Marketing' offers the essential tools - seven simple steps - to launch an effective WOM and buzz campaign that helps products to cross the tipping point and to reach the mass market:
Begin with the consumers
Be innovative
Target the right group
Create the right message
Find the right environment
Preface 6
Acknowledgments 8
Contents 9
Introduction: How to Cross the Tipping Point 11
Principle 1: Begin with the Consumer 19
2.1 A Case in Focus: Beginning with the Consumer the Under Armour Athletic Apparel Way 26
Sources 27
Principle 2: Be Innovative 28
3.1 A Case-in-Focus: Mastering Innovation the Apple Way 34
Principle 3: Target the Right Group 36
4.1 Case-in-Focus: Why TiVo has yet to Reach the Tipping Point 47
Principle 4: Create the Right Message 49
5.1 A Case-in-Focus: Making Flying as Affordable as a Pair of Jeans – £ 29 One Way: Conveying the Message as Easy Jet Does 57
Principle 5: Find the Right Context 59
6.1 Case-in-Focus: McDonald’s and Starbucks Capitalize on Emerging Social Trends 65
Principle 6: Launch a WOM Campaign 69
7.1 Case-in-Focus: The Simpsons Family is Getting Big through a WOM Campaign 82
Principle 7. Turn WOM into Buzz 84
8.1 Carefully Select the Target(s) 90
8.2 Stir up Interest in the Product 91
8.3 Transform Product Interest into Desire and Passion 94
8.4 Hire Mass Seducers to Infiltrate the Ranks of Consumers 95
8.5 Keep the Hype Alive 97
8.6 A Case-in-Focus: Using Buzz and WOM to Build Craft- Beer Brands 99
8.7 The Case of Rolling Rock: Buzz Through Viral Marketing 100
8.8 The Case of Blue Moon: Using WOM to Build the Brand 100
Sources 101
Bibliography 102
About the Authors 108
Epilogue 109
Erscheint lt. Verlag | 3.10.2009 |
---|---|
Zusatzinfo | XII, 104 p. |
Verlagsort | Berlin |
Sprache | englisch |
Themenwelt | Wirtschaft ► Betriebswirtschaft / Management ► Marketing / Vertrieb |
Wirtschaft ► Betriebswirtschaft / Management ► Unternehmensführung / Management | |
Schlagworte | Advertising • Campaigning • Launch • Marketing • Mass Consumer Market • Viral Marketing • Word of Mouth |
ISBN-10 | 3-642-02109-3 / 3642021093 |
ISBN-13 | 978-3-642-02109-1 / 9783642021091 |
Haben Sie eine Frage zum Produkt? |
Größe: 1,3 MB
DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasserzeichen und ist damit für Sie personalisiert. Bei einer missbräuchlichen Weitergabe des eBooks an Dritte ist eine Rückverfolgung an die Quelle möglich.
Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seitenlayout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smartphone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.
Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.
Zusätzliches Feature: Online Lesen
Dieses eBook können Sie zusätzlich zum Download auch online im Webbrowser lesen.
Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.
aus dem Bereich