Contemporary Research in Adult and Lifelong Learning of Mathematics (eBook)

International Perspectives
eBook Download: PDF
2018 | 1st ed. 2018
VI, 309 Seiten
Springer International Publishing (Verlag)
978-3-319-96502-4 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Contemporary Research in Adult and Lifelong Learning of Mathematics -
Systemvoraussetzungen
96,29 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen

This book is a selection of 15 papers developed by participants in ICME 13 held in Hamburg , presenting insights from the latest research on the andragogy of adult and lifelong learning of mathematics. It also investigates open questions, such as numeracy and mathematics skills, social and psychological influences on learning environments, as well as economic and political demands. 

The chapters offer examples, while at the same time highlighting important directions for further research. The book is divided into four parts: The first section provides an overview on the concept of 'numeracy', and the second focuses on adult students who are learning mathematics; the third part presents a teachers' focus and the final part covers overarching themes. 

The book is of interest to classroom teachers, university teacher educators, and professional development providers.


IntroductionPart I      Adult NumeracyChapter 1: Defining adult & numeracy an academic and political investigation / David KayeChapter 2: Mathematics education and adult learners in Ireland / John O’DonoghueChapter 3: Thinking about relations between adults learning mathematics and reality / Juergen MaaszChapter 4: Scoping the development of a measure of adults’ numeracy (and literacy) practices /Diana Coben and Anne AlkemaPart IIChapter 5: Adults’ conception of multiplicationInvestigating changes along studies / Andrea Maffia, Maria Alessandra MariottiChapter 6: Toward mathematics education for adults in Korea / Eun Young Cho and Rae Young KimChapter 7: Mathematical explorations in the adult classroom / R. RamanujamChapter 8: Parents’ training in mathematics: a societal awareness study / Zekiye Morkoyunlu, Alper Cihan Konyalıoğlu, and Solmaz Damla GedikPart IIIChapter 9: Mathematics in youth and adult education: a practice under construction / Neomar Lacerda da Silva and Maria Elizabete Souza CoutoChapter 10: “I’ve never cooked with my maths teacher”:  Moving beyond perceived dualities in mathematical belief research by focusing on adult education / Sonja Beeli-ZimmermannChapter 11: Maths eyes – a concept with potential to support adult lifelong mathematics eucation / Terry Maguire and Aoife M. SmithChapter 12: Danish approaches for adults learning mathematics as means for labour market and/or for bildung? / Lena LindenskovPart IVChapter 13: A tale of two journeys / Barbara Miller-Reilly and  Charles O’BrienChapter 14: Lifelong Mathematics Learning for Adult Learners and Open Educational Resources / Pradeep Kumar MisraChapter 15: Learning from Research, Advancing the Field / Professor Dr. Katherine Safford-RamusConclusions and Looking Ahead / Juergen Maasz

Erscheint lt. Verlag 17.8.2018
Reihe/Serie ICME-13 Monographs
Zusatzinfo VI, 309 p. 12 illus.
Verlagsort Cham
Sprache englisch
Themenwelt Sozialwissenschaften Pädagogik Erwachsenenbildung
Sozialwissenschaften Pädagogik Schulpädagogik / Grundschule
Schlagworte adult classroom • Adult Education • Adult Learners • adult learning • adult mathematics teacher • adults learning mathematics • adults numeracy • Irish mathematics • long-term memory • mathematics for adults • non-traditional student • numeracy • Open Educational Resources • Schooling
ISBN-10 3-319-96502-6 / 3319965026
ISBN-13 978-3-319-96502-4 / 9783319965024
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 4,4 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Wirkungsvolle Modelle, kommentierte Falldarstellungen, zahlreiche …

von Björn Migge

eBook Download (2023)
Beltz (Verlag)
66,99