Customer Co-Design (eBook)

A Study in the Mass Customization Industry
eBook Download: PDF
2014 | 2015
XXI, 218 Seiten
Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH (Verlag)
978-3-658-07526-2 (ISBN)

Lese- und Medienproben

Customer Co-Design - Stefan R. Thallmaier
Systemvoraussetzungen
53,49 inkl. MwSt
  • Download sofort lieferbar
  • Zahlungsarten anzeigen
Stefan R. Thallmaier's investigation enables mass customization businesses to better understand how co-design increases customers' value perception. He focuses on the increasing proliferation of service channels (online, mobile and in-store) and digital media (toolkits, social media and live help) at the co-design interface. Based on qualitative and quantitative research, the author examines how this proliferation impacts customers' value perception in the different stages of the co-design process. The research shows that customers' value perception profits from varying levels of social presence throughout the co-design process. The work helps researchers and practitioners with surprising insights as well as hands-on recommendations to improve and adapt interfaces for customer co-design.

Dr. Stefan R. Thallmaier received his PhD in economic sciences from the HHL Leipzig Graduate School of Management, where he worked as Research Associate for Prof. Dr. Kathrin M. Möslein at the Center for Leading Innovation and Cooperation (CLIC).

Dr. Stefan R. Thallmaier received his PhD in economic sciences from the HHL Leipzig Graduate School of Management, where he worked as Research Associate for Prof. Dr. Kathrin M. Möslein at the Center for Leading Innovation and Cooperation (CLIC).

​Customers’ Perceived Value in Co-Design & Mass Customization.- Challenges of Customer Co-Design.- Online Customer Co-Design.- Customer Co-Design & Live Help.

Erscheint lt. Verlag 15.10.2014
Reihe/Serie Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
Zusatzinfo XXI, 218 p. 29 illus.
Verlagsort Wiesbaden
Sprache englisch
Themenwelt Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Marketing / Vertrieb
Wirtschaft Betriebswirtschaft / Management Unternehmensführung / Management
Schlagworte business and management • Customer service • E-Commerce • Productdesign • Sales and Marketing
ISBN-10 3-658-07526-0 / 3658075260
ISBN-13 978-3-658-07526-2 / 9783658075262
Haben Sie eine Frage zum Produkt?
Wie bewerten Sie den Artikel?
Bitte geben Sie Ihre Bewertung ein:
Bitte geben Sie Daten ein:
PDFPDF (Wasserzeichen)
Größe: 3,2 MB

DRM: Digitales Wasserzeichen
Dieses eBook enthält ein digitales Wasser­zeichen und ist damit für Sie persona­lisiert. Bei einer missbräuch­lichen Weiter­gabe des eBooks an Dritte ist eine Rück­ver­folgung an die Quelle möglich.

Dateiformat: PDF (Portable Document Format)
Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fach­bücher mit Spalten, Tabellen und Abbild­ungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten ange­zeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur einge­schränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:
PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. den Adobe Reader oder Adobe Digital Editions.
eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.
Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen dafür einen PDF-Viewer - z.B. die kostenlose Adobe Digital Editions-App.

Buying eBooks from abroad
For tax law reasons we can sell eBooks just within Germany and Switzerland. Regrettably we cannot fulfill eBook-orders from other countries.

Mehr entdecken
aus dem Bereich
Professionelle Mittelbeschaffung für gemeinwohlorientierte …

von Michael Urselmann

eBook Download (2023)
Springer Gabler (Verlag)
62,99
Neueste Konzepte, Strategien und Technologien sowie praxiserprobte …

von Uwe Seebacher

eBook Download (2023)
Springer Fachmedien Wiesbaden (Verlag)
86,99